Cafeaua ne prelungeste viata
Cafeaua, unul dintre viciile de care nu se poate scapa usor, este energizantul preferat al celor care vor sa fie in forma pentru o noua zi de munca. Si ca fericirea sa fie completa, ultimele cercetari arata ca ea contribuie la mentinerea starii noastre de sanatate.
Cercetatorii din Spania au descoperit ca persoanele care consuma doua sau trei cesti de cafea - cu cofeina sau decofeinizata- pe zi nu prezinta riscul aparitiei unei boli de inima. Doctorul Lopez-Garcia subliniaza in articolul sau din “Annals of Internal Medicine” aparut in Madrid ca nu exista efecte negative ale cofeinei asupra organismului uman.
Articolul este bazat pe un studiu la care au participat 84.214 de femei si 41.736 de barbati americani si s-a desfasurat pe parcursul mai multor ani. Participantii la studii au raspuns pe parcursul a 18 ani unor intrebari legate de consumul de cafea.
Rezultatele testului au aratat ca femeile care beau 2-3 cesti de cafea pe zi au cu 25% mai putine riscuri sa sufere de o boala de inima in comparatie cu cele care nu consuma cafea deloc. De asemenea, femeile implicate in studiu au avut un risc cu 18% mai mic de a dezvolta o tumora maligna fata de cele care nu beau cafea. In cazul barbatilor care au participat la studiu nu s-a inregistrat nici o modificare, cafeaua neinfluentand cu nimic starea lor de sanatate pe parcursul intervalului de timp (1986-2004).
Bautorii de cafea, indiferent de varianta preferata, cu sau fara cofeina, sunt mai avantajati fata de cei care nu sunt consumatori de cafea. In concluzie, cafeaua nu este responsabila de cresterea ratei mortalitatii iar beneficiile pe care le-ar putea aduce pe viitor acesta bautura merita cercetate.
Articol exclusiv online.









