Noutati

Gemenele Olsen, in razboi? Mary Kate si Ashley Olsen incearca din rasputeri sa se evite una pe ...

Timbaland s-a casatorit Producatorul muzical Timbaland (37), care s-a casatorit cu agentul de ...

Portia de Rossi si Ellen DeGeneres au stabilit data nuntii Actrita Portia de Rossi si comediana Ellen DeGeneres au stabilit data ...

Kate Moss, cu sanii goi in Turcia Deschiderea oficiala a expozitiei Tales of the Subconcious din ...

mai mult

 

Tips & Tricks

 

Sondaj

Cand ti-ai facut ultima oara un set complet de analize?

acum 6 luni
acum un an
acum cativa ani
nu mai retin

 

Concurs

Diet & Sport zone

Oana Cuzino - super tips-uri pentru silueta perfecta
Hrana perfecta pentru inima ta!

Mancarurile pe care le consumam ne influenteaza in mod direct performantele organelor vitale. Inima, ficatul, creierul, rinichii pot fi principalii beneficiari ai alimentelor pretioase ori, din contra, victimele stilului nostru alimentar deficitar. Daca li se furnizeaza combinatia corecta de principii nutritive, organele noastre sunt ajutate in procesul de regenerare, functiile se imbunatatesc si, in general, resimtim o excelenta stare de bine, devenim dornice de viata.

Nutritionistii cauta cat mai multe formule interesante care sa simplifice cat mai mult formula rezolvarii nevoilor organelor vitale. Catherine Gale, epidemiolog la Universitatea din Southampton, coordonatorul unui studiu efectuat pe pacienti la care sunt coroborate obiceiurile alimentare cu coeficientul de inteligenta afirma ca persoanele mai inteligente au tendinta de a mānca mai sanatos si de a face mai mult sport: „Exista foarte multe dovezi care asociaza vegetarianismul cu un risc scazut de boli cardiace.

Persoanele care sunt vegetariene au tendinta de a avea o tensiune arteriala si un nivel al colesterolului mai scazute si prezinta mai putine riscuri de a deceda din cauza unei boli cardiace”, a spus medicul. Catherine Gale mai precizeaza ca o crestere cu 15 puncte a coeficientului de inteligenta, creste probabilitatea de a fi vegetarian cu 38%. In studiu, dr. Gale a luat insa in considerare si factori precum clasa sociala si educatia. Peste 33% dintre participantii la studiu au declarat ca sunt vegetarieni, dar nu au exclus din alimentatie pestele si carnea alba, 4% au declarat ca sunt strict vegetarieni, iar 2,5% dintre ei au spus ca sunt lacto-vegetarieni.

Inima si sistemul cardiovascular

Cercetatorii au plecat de la studii populationale care au urmat diete cat mai bogate, incluzand multi antioxidanti, minerale cat mai diferite si diverse, fructe si legume de tipuri si culori cat mai variate. De asemenea, sunt alimente carora li s-au dovedit efectele bune in privinta reglarii tensiunii arteriale, nivelului glicemiei, colesterolului si trigliceridelor din sange. Acestea sunt: pestele, ciocolata neagra, vinul, fructele si legumele, migdalele si usturoiul. Persoanele care se hranesc astfel ar putea trai mai mult cu 9 ani fara sa sufere de vreo boala de inima, in timp ce toti cei astfel afectati vor trai mult mai putin. In cazul femeilor, se asteapta ca dieta „polymeal” sa creasca speranta de viata cu aproape 5 ani, sugereaza expertii. De asemenea, se pare ca aparitia unei afectiuni cardiace poate fi evitata inca 8 ani. Combinatiile „polymeal“ reduc riscul bolilor de inima cu 76%.

Alimente pretioase pentru frumusete si sanatate

Consumul zilnic a 50 – 150 ml de vin reduce aparitia bolilor de inima cu 32%, in timp ce ciocolata neagra consumata zilnic se pare ca poate reduce presiunea sangvina. Pestele consumat de 4 ori pe saptamana reduce afectiunile cardiace cu 14%. Iata rezultatele unui studiu norvegian efectuat pe 2.000 de varstnici. Cei care au mancat mai mult de 100 de grame de peste pe zi au inregistrat rezultate mult mai bune la testele de perspicacitate, decat cei care au mancat mai putin. Cacaoa si germenii de grau contin peste 410 mg magneziu, esentiale pentru sanatatea sistemului cardiovascular. Pune deasupra salatelor felii de avocado, bogate in grasimi mononesaturate. Evita crutoanele sau baconul, pline de grasimi. Combina mereu legume sau fructe in culori contrastante: ardei rosii cu broccoli, morcovi cu mazare, mure cu piersici.

O inima mai sanatoasa cu uleiul de masline

Expertii cred ca frecventa scazuta a bolilor de inima in tarile mediteraneene se datoreaza consumului ridicat de ulei de masline. Tot dintre grasimile nesaturate fac parte si acizii grasi polinesaturati –  acidul linoleic (omega-6) si alfalinoleic (omega-3). Primul se gaseste in uleiurile de seminte (floarea-soarelui, soia, porumb, susan, mac, sofranel), in nuci, alune, arahide si migdale. Cel de-al doilea se gaseste in uleiuri vegetale, in uleiuri de seminte, in nuci, alune, migdale, dar mai ales in pestele oceanic sau gras (macrou, somon, ton, hering, scrumbie); in cantitati mici, este prezent in legumele cu frunze verzi (spanac). Acidul alfalinoleic produce senzatia de satietate si buna-dispozitie, reduce procesele inflamatorii si asigura energie. In prezent, din ce in ce mai in voga devine uleiul de palmier. Uleiul de rapita e bogat in acizi grasi omega-3. Din pacate, celelalte uleiuri vegetale contin o mare cantitate de acizi grasi omega-6, care pot intretine inflamatia cronica – un semn potential al afectiunilor cardiace.

Foto: SHUTTERSTOCK

 

Articol de Oana Cuzino aparut in: nr.31/mai2008

 

Newsletter


Abonament

Beneficiaza de ofertele noastre de abonare:
trimitand acest talon
sau online aici